Kontakta oss

Kvalitet och metod

UngInsikt – Hitta hem, men hur? Oktober 2024

Ny släpper vi den senaste rapport från Demoskop och Mecenat om studenter!  Varje kvartal tar Demoskop och Mecenat tempen på […]

Läs mer

Ny rapport från Demoskop och Mecenat om studenter! Juni 2024

Varje kvartal tar Demoskop och Mecenat tempen på Sveriges studenter och undersöker deras åsikter i relevanta ämnen. Nu släpps den […]

Läs mer

AI och Stella

Textanalys, tidsserieanalys, grafik, storytelling, bildgenerering, frågeformulär, syntax, fokusgrupper, kvalitetskontroller… På Demoskop genomsyrar AI flera processer vi arbetar med. Stella är […]

Läs mer

Medienytt från Demoskop

Oktoberöverraskning: Rekordnivåer för medieinvesteringar trots lågkonjunktur och mediemarknadens skiftande landskap Demoskop följer utvecklingen på mediemarknaden och vi vill belysa vilka […]

Läs mer

Omnipoll metodbeskrivning

Metodbeskrivning Omnipoll är en sammanvägning av samtliga opinionsmätningar som genomförs av det svenska opinionsläget. Mätningar från SCB, Sifo, Novus, Ipsos, […]

Läs mer

Etiska regelverk och publiceringsregler

I en väl fungerande demokrati spelar korrekt genomförda opinionsundersökningar en viktig roll. Hur det går för ett politiskt parti eller […]

Läs mer

Så fungerar Demoskops metod för opinionsmätningar

Ibland förekommer missuppfattningar kring vår metod för opinionsmätningar. Låt oss därför försöka reda ut begreppen något. Det finns inga möjligheter […]

Läs mer

Om Iniziopanelen

Demoskop genomför dagliga intervjuer inom ramen för Iniziopanelen. Vanligen omfattar en undersökning en enkät som tar 3-5 minuter att genomföra. […]

Läs mer

Demoskop och Questback fördjupar samarbetet – lanserar QD Intelligence

Demoskop och Questback fördjupar samarbetet och lanserar QD Intelligence. Det innebär att våra kunder får tillgång till kvalificerad rådgivning för […]

Läs mer

Våra metoder för undersökningar

Här kan du ladda ner Demoskops metodbeskrivning.

Läs mer

Ordlista för undersökningar

Här kan du ladda ner Demoskops Ordlista för undersökningar.

Läs mer

Insight Professional – framtidens marknadsundersökare

I Coronapandemins spår snabbutvecklar många företag de digitala möjligheter som funnits på ritbordet en tid. Det blir nu väldigt tydligt […]

Läs mer