Demoskops analyser och strategiska arbete är en viktig del i framgången för många företag och organisationer. Här visar vi några exempel.
Stålbyggnadsinstitutet – analys av öppna svar med vårt AI-verktyg, Stella
Bakgrund Stålbyggnadsinstitutet bad Demoskop analysera tidigare genomförda undersökningar om hur arkitekter ser på stål som byggnadsmaterial. Analyserna omfattade en mängd […]
Läs merKompetenskartläggning: Vad behöver Industrin?
Utmaning och problemställning De stora teknikskiften som pågår till följd av digitalisering och övergången mot klimatneutralitet utgör en av de […]
Läs merHur definierar man mål för en komplex varumärkesresa?
Utmaning och problemställning Hur definierar man tydliga och mätbara mål för en varumärkesresa? Särskilt när det är ett väldigt välkänt […]
Läs merOmställningsindikatorn visar hur arbetsmarknaden förändras
Utmaning och problemställning Synen på utbildning har ändrats från att ses som något som man ägnar sig åt tidigt i […]
Läs merHandelskammaren skapar dialog genom Status Sthlm
Utmaning och problemställning Stockholms Handelskammare är en medlemsorganisation med 1500 företag som grundades 1902 – arbetat för förändring sedan dess. […]
Läs merNCC hittade vägen till framgång på LinkedIn
Utmaning och problemställning Hur mäter man digital kommunikation? Och vilken effekt har den på varumärket? Frågor som dessa är något […]
Läs merAnalyser ger Spendrups stabil grund för affärsbeslut
Utmaning och problemställning 2019 önskade Spendrups en strategisk samarbetspartner i arbetet med varumärkestracking och kampanjmätningar för de stora varumärkena inom […]
Läs merAftonbladets mätningar och agendasättande journalistik
Utmaning och problemställning 2014 var ett så kallat supervalår med både ett EU-parlamentsval och riksdagsval. Behovet av journalistik som beskrev […]
Läs mer