Kontakta oss

Berrybooster – Cloudberrys nyskapande AI-verktyg byggd på Stella Research Engine™

Utmaning och problemställning

Cloudberry Communications är en PR-byrå som arbetar med innehållsdriven och affärsutvecklande kommunikation. Ungefär hälften av Cloudberrys kunder är globala teknikföretag och andra hälften är inom offentlig sektor, främst inom samhällsbyggnad.

Generativ AI har varit ett redskap sedan introduktionen av Chat GPT och Cloudberry var tidigt igång med att såväl träna själva som tillsammans med kunderna. Men verktyget var inte tillräckligt och det blev också spridd användning av olika språkmodeller och processer. Cloudberry har höga krav på säkerhet och ville samla språkmodellerna och kunna kombinera de olika fördelar som de erbjuder samt möta krav från kundsidan på att använda särskilda modeller.

Cloudberry har övervägt att bygga ett eget verktyg från grunden på liknande sätt som Demoskop gjort via samma opensourcelösning, men hittade Demoskops verktyg Stella Research Engine™ som motsvarade de högt ställda kraven på säkerhet, kvalitet och flexibilitet.

Så löste vi det

Vi satte upp Berrybooster baserad på Demoskops AI-plattform Stella Research Engine™-licens. Inom ramen för installationen har Cloudberry skapat egna assistenter och agenter som stöttar deras verksamhet.

Demoskop har hjälpt till med:

  • Den agnostiska teknikplattformen som hanterar flera olika språkmodeller (Open AI, Antropic, Mistral, Google och AI Sweden)
  • Onboarding för medarbetare
  • Stöd för att anpassa AI-policy till tjänsten
  • Säkerhetsrådgivning
  • Stöd att ta fram prompter för assistenter och agenter

Stella Research Engine™ utvecklas kontinuerligt och Berrybooster har därmed alltid tillgång till de senaste modellerna.

Detta blev resultatet

Berrybooster – Cloudberrys version av Stella Research Engine™ – har utvecklat byråns arbetsprocesser och leveranskapacitet på flera områden.

  • Arbetsprocesserna har effektiviserats: Det går snabbare att samla in information och ta fram utkast som medarbetarna sedan förädlar och kvalitetssäkringen har förbättrats genom att verktyget kan validera faktaunderlag.
  • Stärkt position på marknaden: Tillgången till avancerad AI-kapacitet genom Berrybooster har stärkt Cloudberrys position som innovativ partner för sina kunder.
  • Förbättrad kundupplevelse: Kunderna får snabbare respons genom att svarstider på kundförfrågningar har reducerats avsevärt genom effektivare informationshantering. Kunder erbjuds nu fler och mer välgrundade handlingsalternativ baserade på bredare analyser. Kommunikationsstrategier har också blivit mer träffsäkra genom förbättrad dataanalys och målgruppsförståelse.

Vår version av Stella Resarch kallar vi för BerryBooster för det är precis det den ska göra för oss. Tekniken ersätter inte våra förmågor på Cloudberry, utan förstärker och ger oss bättre utgångsläge. Vi får, när vi frågar rätt, mer nyanserade bilder av olika möjligheter. Det hjälper oss att bli mer kreativa och gör det möjligt att hålla koll på stora mängder information och perspektiv, säger Eva Nielsen, vd och medgrundare på Cloudberry.

Eva Nielsen,
VD Cloudberry

 Vi är väldigt glada för det förtroendefulla samarbetet. Cloudberry har höga krav på kvalitet och användarvänlighet och vi möts kring vår gemensamma syn på möjligheterna med generativ AI. Arbetssättet präglas av lustfylld nyfikenhet och omsorg om kvalitet. Det sporrar och inspirerar utvecklingen av Stella, säger Karin Nelsson, vd Demoskop.

Karin Nelsson
VD Demoskop

Ytterligare kundcase

Visa alla kundcase