Guide: Så får du till den optimala mediemixen
Får du den överblick och analys över dina kommunikationsinsatser som du vill ha? Öka din förståelse för hur de olika medieslagen, medieinvesteringarna och andra faktorer påverkar försäljningen för ditt företag.
Guiden om optimering av mediemix visar hur modellen fungerar enligt:
– Inputdata: Vilken data som behövs för att skapa en optimal modell.
– Helhetsbilden: Vilka faktorer påverkar försäljningen i stort och hur mediemixen bryts ut från andra variabler.
– Detaljbilden: Hur mycket varje enskilt medieslag påverkar försäljningen.
– Optimal framtidsmix: Testa olika scenarier med mindre och större investeringar för olika medieslag för att se prognoser över framtida försäljning.
Ladda ned guiden genom att fylla i formuläret.
Ytterligare inom: Guider
Banbrytande insikter möter framtidens utmaningar
Vi på Demoskop har just släppt vår rapport om marknadsundersökningarnas framtid 2025 – och wow, vilken spännande resa vi har […]
Läs merGuide: 10 praktiska råd om hur du stärker varumärket
Vill du skapa ett varumärke med en tydlig positionering som särskiljer dig på marknaden och driver hållbar tillväxt? I vår […]
Läs merGuide: 10 vanliga fallgropar när du bygger varumärke
… och hur du undviker dem Att ta fram en varumärkesstrategi kan verka utmanade men det behöver inte vara så […]
Läs mer