En varumärkesanalys belyser varumärkets styrkor, svagheter, möjligheter och hot i marknaden. Processen omfattar en djupgående analys av hur ett varumärke uppfattas av kunder, konkurrenter och andra intressenter, både i termer av dess funktionella värde och emotionella koppling. Genom att analysera olika aspekter som varumärkets synlighet, associationer, konkurrensposition och kundlojalitet kan Demoskop hjälpa företag att skapa effektiva marknadsföringsstrategier, identifiera potentiella förbättringsområden och maximera varumärkets värde i sin helhet. I en föränderlig omvärld är en gedigen varumärkesanalys avgörande för ett företags framgång på lång sikt.
Utmaningen i varumärkesarbetet ligger i balansen mellan långsiktigt varumärkesbyggande och kortsiktig försäljning. För att maximera varumärkesvärdet behövs en god strategi i kombination med förmåga att snabbt kunna agera när din marknadskommunikation inte levererar eller stöttar varumärkesplattformen. Demoskop erbjuder ett integrerat ramverk för att definiera, bygga och hantera ditt varumärke löpande.
- Varumärkesutveckling
- Kommunikationsutvärdering
- Nollmätning
- Attityder och drivkrafter
- Kampanjmätning
- Brand trackers
- Digital kommunikation
- PR-undersökning
- Varumärkesanalys
Kontaktpersoner
Helen Borgardt
Head of Market & Communication, Senior Advisor+46 70 567 74 50
helen.borgardt@demoskop.se