Demoskop arbetar systematiskt med att utvärdera nya idéers potential och genomförbarhet samt de lösningar som är tänkta att realisera dessa idéer. Processen börjar oftast med att samla in och kategorisera de idéer som genererats. Därefter bedöms varje idé baserat på kriterier som relevans, genomförbarhet, marknadspotential och kostnadseffektivitet.
Innovationslösningar utvärderas utifrån deras förmåga att uppfylla de ursprungliga målen samt ge underlag för att bedöma potentialen på marknaden. Demoskops utvärdering hjälper organisationer att prioritera vilka idéer som ska gå vidare till utvecklingsfasen, säkerställa att de valda lösningarna är både innovativa och praktiska, samt minska risken för felinvesteringar. Vårt strukturerade tillvägagångssätt säkerställer underlag så att resurserna används effektivt och att de mest lovande innovationerna realiseras.
- Kunddriven tjänsteutveckling
- Produktutveckling
- Köptrender – Shopper Insight
- Omvärldsanalys
- Koncepttest
- Co-creation
- Utvärderingar
Arbetsliv — Varumärke — Kundupplevelse
Innovation — Opinion — Väljarbarometern
Kontaktpersoner
Helen Borgardt
Head of Market & Communication, Senior Advisor+46 70 567 74 50
helen.borgardt@demoskop.se