Ta del av Korvrapporten!
Sverige är ett korvälskande land!
Nästan alla äter korv. Smak, hög kötthalt, att korven är gjord på svenskt kött och att den är producerad i Sverige är de viktigaste faktorerna vid köpbesluten. Att falukorven är favoriten råder det ingen tvekan om. Men vilket är det vanligaste tillbehöret och vad dricker vi helst till korv? Det och mycket mer får du svar på i Korvrapporten, en undersökning om svenska folkets korvpreferenser och attityder till korv.
Undersökningen genomförs av oss på Demoskop i samarbete med Svenskmärkning.
Årets rapport kommer att publiceras i samband med Korvfestivalen den 7-9 mars på Münchenbryggeriet.
Vill du redan nu läsa om mer om spännande insikter kring korvkonsumtionen, så finns förra årets rapport tillgänglig.
Ytterligare inom: Marknad och kommunikation
Guide: 10 praktiska råd om hur du stärker varumärket
Vill du skapa ett varumärke med en tydlig positionering som särskiljer dig på marknaden och driver hållbar tillväxt? I vår […]
Läs merPris slår fortfarande hållbarhet när unga e-handlar
När den digitala tidsåldern fortsätter att forma våra köpbeteenden, står e-handeln inför en given och betydande utmaning: hållbarhet. E-handelns starka […]
Läs merDigitalPresencePro – 4 steg till en smart e-handel
Vi på Demoskop använder de nya möjligheterna med AI för att hjälpa våra uppdragsgivare att skapa en konkurrenskraftig e-handel. […]
Läs mer