Inspirationskväll med Demoskop och Renewability

Att jobba med sitt varumärke och tänka strategiskt med marknads- och kommunikationsfrågor är utmanande, givande och stundtals frustrerande. Vi på Demoskop tillsammans med Renewability tog ett samlat grepp om detta och skapade en kväll av inspiration för alla som sitter och jobbar med dessa frågor.
Vi fyllde vår inspirationskväll med människor från olika branscher som alla sitter med samma utmaning, nämligen hur man utvecklar sitt varumärke och sin affär i en föränderlig omvärld.
Över lite mat och vin förde vi rundabordssamtal kring ett antal aktuella teman, som presenterades av Helen Borgardt och Erik Berling från Demoskop och av Gunilla Jalbin och Frida Fogelmark från Renewability.



Demoskop fokuserade på marknadsanalys och insikter och tog avstamp från sitt holistiska och integrerade ramverk, som hjälper till med definition, bygge och hantering av både varumärke och kommunikation. Utifrån den öppnade man upp för diskussioner kring bl.a. varumärkespositionering och hur man kan ta reda på om man har en lyckad eller misslyckad strategi.


Renewability fokuserade på det interna perspektivet med fokus på organisationens utveckling. Hur gör man för att frigöra kreativitet och hitta handlingskraft bland både medarbetare och ledare? Hur stärker man upp gruppen och jobbar som en helhet mot gemensamma mål för att se konkreta effekter?
Vill du veta mer kontakta Helen Borgardt eller Erik Berling
Om du inte hade möjlighet att närvara under inspirationskvällen eller önskar att se presentationen i efterhand, kan du ladda ned den via länken nedan.
Ytterligare inom: Event
Seminarium: Tuffa tider för studenter – eller?
Vid frukostseminariet torsdagen den 26 oktober presenterade Demoskops Pelle Ahlin Olofsson och Mecenats Daniel Karlsson ett helt nytt gemensamt projekt […]
Läs merSeminarium: AI i research
Torsdagen den 12 oktober hade vi ett två timmar långt seminarium, där vi presenterade fem AI-föreläsningar från olika områden. Först […]
Läs merSeminarium: Ett år efter valet
Måndagen den 11 september presenterade Demoskops Pelle Ahlin Olofsson rykande färska siffror om hur väljarna ser på Sverige ett år […]
Läs mer