Guide: 10 vanliga fallgropar när du bygger varumärke
… och hur du undviker dem
Att ta fram en varumärkesstrategi kan verka utmanade men det behöver inte vara så komplicerat som det först låter. Det handlar om att ta fram en varumärkesplattform, engagera medarbetare för varumärkesarbetet och att arbeta med sin externa kommunikation. Däremot finns det fallgropar på vägen. Ibland kan det verka snårigt att navigera för att undvika dem.
I vår guide 10 vanliga fallgropar när du bygger varumärke förklarar Helen Borgardt, Affärsområdeschef för Marknad & Kommunikation, om vanliga fallgropar och hur du ska göra för att undvika dem.
Helen Borgardt
Head of Market & Communication, Senior Advisor+46 70 567 74 50
helen.borgardt@demoskop.se
Ladda ned guiden nedan.
Ytterligare inom: Guider
Guide: 10 praktiska råd om hur du stärker varumärket
Vill du skapa ett varumärke med en tydlig positionering som särskiljer dig på marknaden och driver hållbar tillväxt? I vår […]
Läs merGuide: Så får du humor att fungera i reklam
Fungerar humor i reklam? Alltsedan 1960-talet har humor varit en del av reklamen. Humor fångar vår uppmärksamhet, och därför används […]
Läs merGuide: Så får du till den optimala mediemixen
Får du den överblick och analys över dina kommunikationsinsatser som du vill ha? Öka din förståelse för hur de olika medieslagen, […]
Läs mer