Guide: 10 vanliga fallgropar när du bygger varumärke
… och hur du undviker dem
Att ta fram en varumärkesstrategi kan verka utmanade men det behöver inte vara så komplicerat som det först låter. Det handlar om att ta fram en varumärkesplattform, engagera medarbetare för varumärkesarbetet och att arbeta med sin externa kommunikation. Däremot finns det fallgropar på vägen. Ibland kan det verka snårigt att navigera för att undvika dem.
I vår guide 10 vanliga fallgropar när du bygger varumärke förklarar Helen Borgardt, Affärsområdeschef för Marknad & Kommunikation, om vanliga fallgropar och hur du ska göra för att undvika dem.
Helen Borgardt
Head of Market & Communication, Senior Advisor+46 70 567 74 50
helen.borgardt@demoskop.se
Ladda ned guiden nedan.
Ytterligare inom: Guider
Kommunikationsguide 3: Framtidstrender inom kommunikationsmätningar
Marknadsföringslandskapet förändras i snabb takt. Nya tekniker, förändrade köpbeteenden och datadrivna metoder formar framtidens kommunikation. Som ledande aktör inom kommunikationsmätning […]
Läs merKommunikationsguide 2: Undvik de 10 vanligaste misstagen i kampanjarbetet
Även erfarna marknadsförare kan hamna i fallgropar som gör att kampanjer tappar effekt. Med erfarenhet från decennier av reklammätningar har […]
Läs merKommunikationsguide 1: Skapa kampanjer som berör
Hur skapar man kommunikation som inte bara syns – utan också känns? Effektiv kommunikation kräver mer än kreativitet i dagens […]
Läs mer