Här har vi samlat inspirerande inlägg från olika skribenter på vår webbplats. En del är nyare, andra äldre. Det här är för dig som vill läsa mer hur en del trender har utvecklats och hur vissa saker trots förändringar i omvärlden alltid tycks bli vad de alltid har varit. Trevlig läsning!
DigitalPresencePro – 4 steg till en smart e-handel
Vi på Demoskop använder de nya möjligheterna med AI för att hjälpa våra uppdragsgivare att skapa en konkurrenskraftig e-handel. […]
Läs merMedienytt från Demoskop
Oktoberöverraskning: Rekordnivåer för medieinvesteringar trots lågkonjunktur och mediemarknadens skiftande landskap Demoskop följer utvecklingen på mediemarknaden och vi vill belysa vilka […]
Läs merÖkad polarisering i synen på Israel
Efter Hamas överraskningsattack på Israel den 7 oktober och Israels efterföljande invasion av Gaza har nyheterna fyllts av historier om […]
Läs merAI: Människans nya medspelare
AI: Människans nya medspelare
Läs merTrenden att köpa och sälja kläder second hand ökar
Unga konsumenter banar vägen för second hand-shopping av kläder visade en undersökning Demoskop gjorde för Future Report för ett år […]
Läs merDigital mätbarhet, en översikt
Under 2019 lanserade Expertteam Mediekvalité, en expertgrupp i samarbete med Sveriges Annonsörer, en guide om digital annonsering i syfte att […]
Läs merNågra valutor om svenskarnas ekonomi
Svenskarnas privatekonomi har varit ett av Demoskops kärnområden sedan starten. Bland kunderna återfinns åtskilliga banker och andra finansiella aktörer. Men […]
Läs merDu har väl aldrig använt bullet points #2?
Efter den uppmärksamhet som mitt första blogginlägg fick, har jag blivit ombedd att skriva ett nytt. De flesta av oss […]
Läs merFöretagare – ekonomi, värderingar och åsikter
Gruppen företagare är på många sätt heterogen, allt ifrån den som väljer att ensam driva en egen verksamhet, som inte […]
Läs merDu har väl aldrig använt bullet points?
Du har förmodligen sett dussintals olika Powerpointrapporter under din livstid; men hur många minns du? Hur många gjorde ett långvarigt […]
Läs merHur mäter man varumärket online?
En av de vanligaste frågorna jag får handlar om hur man ska mäta sitt varumärke online (även om många använder […]
Läs merDemoskops väljarbarometer 30 år
Demoskop har under 30 år kontinuerligt mätt den svenska väljaropinionen. Mätningarna var kvartalsvisa från 1990, men sedan 1998 görs de […]
Läs mer