Schibsted och Demoskop släpper rapport om kommunikation i tider av kris och förändring
Demoskop har på uppdrag av Schibsted tagit fram en rapport med det huvudsakliga syftet är att visa hur svenskarna tänker kring konsumtion i allmänhet och konsumtion kopplat till hållbarhet i synnerhet. Som komplement till traditionell demografi har ett antal ’buyer personas’ tagits fram; allt för att visa på och förstå konsumenterna än bättre.
Rapporten finns tillgänglig hos Schibsted Business här.
Ytterligare inom: Nyhet
Väljarbarometer december 2024
Stiltje i väljaropinionen Flera stora utrikesnyheter under den senaste perioden fått stor uppmärksamhet. Bland har annat en vapenvila mellan Israel […]
Läs merBoprisindikatorn december 2024
Hushållens förväntningar vänder ner inför 2025 Demoskops och SEBs Boprisindikator minskar med 8 enheter i december, från plus 50 till […]
Läs merFöretagarindikatorn december 2024
En försiktig uppgång i företagarnas framtidstro Demoskops och SEBs Företagarindikator, som visar företagares syn på verksamheten de kommande tre månaderna, […]
Läs mer