Schibsted och Demoskop släpper rapport om kommunikation i tider av kris och förändring
Demoskop har på uppdrag av Schibsted tagit fram en rapport med det huvudsakliga syftet är att visa hur svenskarna tänker kring konsumtion i allmänhet och konsumtion kopplat till hållbarhet i synnerhet. Som komplement till traditionell demografi har ett antal ’buyer personas’ tagits fram; allt för att visa på och förstå konsumenterna än bättre.
Rapporten finns tillgänglig hos Schibsted Business här.
Ytterligare inom: Nyhet
Boprisindikatorn april 2025
Hushållen justerar ner sina boprisförväntningar Demoskops och SEBs Boprisindikator sjunker med 10 enheter i april, från plus 46 till plus […]
Läs merFöretagarindikatorn april 2025
Enmansföretagarnas optimism faller Demoskops och SEBs Företagarindikator, som visar företagares syn på verksamheten de kommande tre månaderna, minskar den här […]
Läs merSparkollen Q1 2025
Var femte vill spara mer på bankkonto SEB:s och Demoskops undersökning Sparkollen, som tar tempen på om hushållen planerar att […]
Läs mer