Eftervalsanalys 2022
Nu är Demoskops stora eftervalsanalys klar! Vi arrangerade tillsammans med Schibsted ett seminarium på temat ”Vart är Sverige på väg?”.
Demoskops vd Karin Nelsson var först ut att presentera resultatet från eftervalsanalysen. Därefter följde en paneldebatt där de medverkande var:
- Lena Mellin, politisk kommentator på Aftonbladet
- Henrik Torehammar, inrikespolitisk kommentator på Svenska Dagbladet
- Martin Borgs, kommunikationschef Moderaterna
- Helena Salomonson, kommunikationschef Socialdemokraterna
- Olivia J Berntsson, journalist och profil på Aftonbladet, var programledare
- Malin Backlund, Insight Manager, Schibsted
- Louise Isaksson, Media Solutions/Insight Specialist Schibsted
Du kan se filmen från seminariet nedan.
Du kan ladda ned rapporten till eftervalsanalysen här.
Ytterligare inom: Nyhet
Väljarbarometer juni 2026
Blockdifferensen minskar något men är fortfarande 7,6 procentenheter till oppositionens fördel. Sammantaget minskar oppositionens övertag något litet denna månad, men […]
Läs merMellan algoritmer och människor – når din kommunikation fram?
Spelreglerna ritas om när svenskarna i allt högre utsträckning letar sig bort från det optimerade flödet. Vi har kartlagt allmänhetens attityder till det digitala bruset. Ta del av sex skarpa insikter om svenskarnas syn på kommunikation, personaliserad reklam och skiftet mot det mellanmänskliga.
Läs merVäljarbarometer maj 2026
Oppositionens ledning ökar och Liberalerna tillbaka under spärren Valtemperaturen i landet fortsätter att öka. Sedan förra väljarbarometern har det hållits […]
Läs mer