”Effektsystemet” – Svensk branschstandard för marknadsföringseffekt
I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de långsiktiga effekterna – de som ska bygga lönsam tillväxt. Därför har Sveriges Annonsörer med representanter från marknad, media och analys tagit fram ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur man redovisar nyttan och effekterna av marknadsföring. Den omfattar utvalda nyckeltal, hur de definieras samt riktlinjer för hur de bör mätas och redovisas. Med i gruppen som har tagit fram Effektsystemet är Demoskops Peter Bryngelson. Hör honom berätta mer om detta hos Swedish insighters – Nätverket för marknadsanalys den 2 november.
Läs mer om evenemanget den 2 november här!
Ytterligare inom: Nyhet
Boprisindikatorn januari 2025
Hushållen inleder 2025 med högre boprisförväntningar Demoskops och SEBs Boprisindikator ökar med 3 enheter i januari, från plus 42 till […]
Läs merFöretagarindikatorn januari 2025
Ljummen framtidstro i inledningen av 2025 Demoskops och SEBs Företagarindikator, som visar företagares syn på verksamheten de kommande tre månaderna, […]
Läs merVäljarbarometer december 2024
Stiltje i väljaropinionen Flera stora utrikesnyheter under den senaste perioden fått stor uppmärksamhet. Bland har annat en vapenvila mellan Israel […]
Läs mer