”Effektsystemet” – Svensk branschstandard för marknadsföringseffekt
I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de långsiktiga effekterna – de som ska bygga lönsam tillväxt. Därför har Sveriges Annonsörer med representanter från marknad, media och analys tagit fram ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur man redovisar nyttan och effekterna av marknadsföring. Den omfattar utvalda nyckeltal, hur de definieras samt riktlinjer för hur de bör mätas och redovisas. Med i gruppen som har tagit fram Effektsystemet är Demoskops Peter Bryngelson. Hör honom berätta mer om detta hos Swedish insighters – Nätverket för marknadsanalys den 2 november.
Läs mer om evenemanget den 2 november här!
Ytterligare inom: Nyhet
Väljarbarometer september 2024
Differensen mellan blocken minskar något igen Nyhetsmedia fortsätter präglas av internationella nyheter som kriget i Ukraina och i Gaza. Inte […]
Läs merBoprisindikatorn september 2024
Hushållens förväntningar vänder upp igen Demoskops och SEBs Boprisindikator kar med 4 enheter i september, från plus 43 till plus […]
Läs merFöretagarindikatorn september 2024
Försiktig optimism bland Sveriges egenföretagare Demoskops och SEBs Företagarindikator, som visar företagares syn på verksamheten de kommande tre månaderna, ökar […]
Läs mer