”Effektsystemet” – Svensk branschstandard för marknadsföringseffekt
I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de långsiktiga effekterna – de som ska bygga lönsam tillväxt. Därför har Sveriges Annonsörer med representanter från marknad, media och analys tagit fram ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur man redovisar nyttan och effekterna av marknadsföring. Den omfattar utvalda nyckeltal, hur de definieras samt riktlinjer för hur de bör mätas och redovisas. Med i gruppen som har tagit fram Effektsystemet är Demoskops Peter Bryngelson. Hör honom berätta mer om detta hos Swedish insighters – Nätverket för marknadsanalys den 2 november.
Läs mer om evenemanget den 2 november här!
Ytterligare inom: Nyhet
Boprisindikatorn maj 2025
Hushållen dämpar sina boprisförväntningar Demoskops och SEBs Boprisindikator sjunker med 2 enheter i maj, från plus 36 till plus 34. […]
Läs merVäljarbarometer april 2025
Största ledningen för oppositionen sedan förra valet Sedan den förra väljarbarometern har nyhetsrapporteringen fortsatt att kretsa kring president Donald Trump. […]
Läs merBoprisindikatorn april 2025
Hushållen justerar ner sina boprisförväntningar Demoskops och SEBs Boprisindikator sjunker med 10 enheter i april, från plus 46 till plus […]
Läs mer