Demoskop med i 100-wattsjuryn
”Känns mycket kul och spännande att återigen få sitta i juryn för 100-wattaren! Jag har alltid tyckt att 100-wattaren är en mycket relevant tävling med sitt fokus på effekt. Extra kul är därför det nya tävlingsformuläret som införts för att öka vår möjlighet till att bedöma just effekten. Sen känns gruppen ”Framsiktigt” jag är med i som en mycket spännande kategori med dess fokus på nytänk och användande av ny teknik!” Säger Peter Bryngelson som är Head of Brand & Communication research på Demoskop
I dag, den 16 september, öppnar nya 100-wattaren 2020 för inlämning av tävlingsbidrag. I samband med öppnandet offentliggörs också årets jury som består av 70 branschexperter från annonsörer, reklambyråer, mediebyråer och undersökningsföretag. Tillsammans ska juryn granska bidrag och kora de kommunikationsinsatser som gett bäst effekt.
100-wattaren har funnits sedan 1990 och belönar kreativ kommunikation som gett effekt. Bland förra årets vinnare hittar vi annonsörer som Klarna, Sandvik, Blocket, Apoteket, Stockholms Stadsmission, McDonald´s Sverige, Försvarsmakten och Oddset Svenska Spel Sport & Casino.
Läs gärna mer här och anmäl ert bidrag
här
Ytterligare inom: Nyhet
Demoskop söker seniorkonsult med affärsansvar
Demoskop ligger i branschens absoluta framkant vad gäller marknads- och opinionsundersökningar. Sedan mer än 30 år kombinerar vi tung expertis […]
Läs merSeminarium: Ett år efter valet
Måndagen den 11 september presenterade Demoskops Pelle Ahlin Olofsson rykande färska siffror om hur väljarna ser på Sverige ett år […]
Läs merÖkat intresse för byte till euro
Svenskarnas motstånd mot euron fortsätter minska. Demoskops och SEB:s nya euromätning visar att en folkomröstning idag skulle ge ”nej till […]
Läs mer