Är du redo att bli en insight professional?
I Coronapandemins spår snabbutvecklar många företag de digitala möjligheter som funnits på ritbordet en tid. Det blir nu väldigt tydligt att det inte längre bara är marknadsundersökarna som samlar in kunskap om kunderna.
Utvecklingen med nya och fler datakällor gör att en ny roll växer fram som ofta kallas insight professional, för att använda den engelska termen. Rollen skiljer sig från den traditionella marknadsundersökaren. Hen har annan kunskap, andra behov, annan attityd till och annan syn på undersökningsprocessen.
Demoskops utvecklar tankarna om branschen på Dagens Analys:
https://www.dagensanalys.se/2020/05/ar-du-redo-att-bli-en-insight-professional/
Ytterligare inom: Nyhet
Boprisindikatorn november 2024
Hushållens förväntningar något mer positiva Demoskops och SEBs Boprisindikator ökar med 1 enhet i november, från plus 49 till plus […]
Läs merVäljarbarometer november 2024
Miljöpartiet på sin högsta nivå på tio år och KD tillbaka över spärren Denna period har nyheter och media präglats […]
Läs merFöretagarindikatorn november 2024
Företagarnas optimism sjunker inför vintern Demoskops och SEBs Företagarindikator, som visar företagares syn på verksamheten de kommande tre månaderna, minskar […]
Läs mer