Är du redo att bli en insight professional?
I Coronapandemins spår snabbutvecklar många företag de digitala möjligheter som funnits på ritbordet en tid. Det blir nu väldigt tydligt att det inte längre bara är marknadsundersökarna som samlar in kunskap om kunderna.
Utvecklingen med nya och fler datakällor gör att en ny roll växer fram som ofta kallas insight professional, för att använda den engelska termen. Rollen skiljer sig från den traditionella marknadsundersökaren. Hen har annan kunskap, andra behov, annan attityd till och annan syn på undersökningsprocessen.
Demoskops utvecklar tankarna om branschen på Dagens Analys:
https://www.dagensanalys.se/2020/05/ar-du-redo-att-bli-en-insight-professional/
Ytterligare inom: Nyhet
Boprisindikatorn mars 2025
Hushållens boprisförväntningar dämpas något Demoskops och SEBs Boprisindikator sjunker med 4 enheter i mars, från plus 50 till plus 46. […]
Läs merFöretagarindikatorn mars 2025
Optimismen tar fart bland enmansföretagare Demoskops och SEBs Företagarindikator, som visar företagares syn på verksamheten de kommande tre månaderna, ökar […]
Läs merVäljarbarometer februari 2025
Stiltje i väljaropinionen trots händelserik månad Tiden sedan den förra väljarbarometern har varit händelserik. Det är nu tre veckor sedan […]
Läs mer