Vår syn på Ekots riktlinjer för rapportering av opinionsmätningar
Metoderna för att mäta opinionen har tagit stora steg framåt de senaste åren – men Sveriges Radio och Ekot är fast i gårdagen. Vi på Demoskop anser att det är dags för Ekot att uppdatera sin policy från 2013 som styr vilka mätningar de rapporterar. Läs mer om våra tankar kring detta i vår artikel på Dagens Media idag.
Ytterligare inom: Nyhet
Kommunikationsguide 3: Framtidstrender inom kommunikationsmätningar
Marknadsföringslandskapet förändras i snabb takt. Nya tekniker, förändrade köpbeteenden och datadrivna metoder formar framtidens kommunikation. Som ledande aktör inom kommunikationsmätning […]
Läs merKommunikationsguide 2: Undvik de 10 vanligaste misstagen i kampanjarbetet
Även erfarna marknadsförare kan hamna i fallgropar som gör att kampanjer tappar effekt. Med erfarenhet från decennier av reklammätningar har […]
Läs merKommunikationsguide 1: Skapa kampanjer som berör
Hur skapar man kommunikation som inte bara syns – utan också känns? Effektiv kommunikation kräver mer än kreativitet i dagens […]
Läs mer