QD Intelligence: Kostnadsfria kurser
Idéen är enkel. Man samlar en utvald grupp av användare eller kunder i ett slutet online-forum där man är med i undersökningar och aktiviteter, ofta kring ett företag, varumärke eller organisation.
Idag produceras data snabbt i realtid och i stora mängder med en förväntan på att kunna agera snabbt. Verkligheten är att tiden från idé till affärsbeslut är lång, ofta flera veckor. Svarsfrekvenser går ned och det blir svårare att skapa bra, representativa urval. Det är här en Insight Community kommer in i bilden. Den består av människor som är nära din produkt eller verksamhet. De är engagerade och har gått med just för att de vill påverka. Det höjer svarsfrekvenser, kvaliteten på svaren och bygger engagemang. Med en Insight Community visar man som avsändare att man tar sina kunder eller användare på allvar och att man bryr sig om feedback.
Nu vill vi inspirera dig att komma igång med din egna insight community genom att lansera QD Intelligence kurser tillsammans med Questback! Vi lanserar i första hand 8 korta crashcourses som är 2 -4 minuter långa.
DEL 1 | Vad är en insight community?
DEL 2 | Hur används ett insight community?
DEL 3 | Hur brandar man sin insight community? Del 1
DEL 4 | Hur brandar man sin insight community? Del 2
DEL 5 | Att rekrytera medlemmar
DEL 6 | Rekryteringsformulär
DEL 7 | Att göra undersökningar
DEL 8 | Sammanfattning om insight communities
Anmäl dig här
Ytterligare inom: Nyhet
Boprisindikatorn september 2025
Osäkerheten tar grepp om hushållens boprisförväntningar Demoskops och SEBs Boprisindikator för september minskar med 6 enheter till 29, vilket är […]
Läs merVäljarbarometer augusti 2025
Blockskillnaden krymper något: SD ökar och V på historiskt låg nivå Stora internationella händelser fortsätter att dominera mediaflödet. Olika initiativ […]
Läs merFöretagarindikatorn augusti 2025
Enmansföretagarna tror på rejält uppsving under hösten Demoskops och SEBs Företagarindikator, som visar företagares syn på verksamheten de kommande tre […]
Läs mer