Är du redo att bli en insight professional?
I Coronapandemins spår snabbutvecklar många företag de digitala möjligheter som funnits på ritbordet en tid. Det blir nu väldigt tydligt att det inte längre bara är marknadsundersökarna som samlar in kunskap om kunderna.
Utvecklingen med nya och fler datakällor gör att en ny roll växer fram som ofta kallas insight professional, för att använda den engelska termen. Rollen skiljer sig från den traditionella marknadsundersökaren. Hen har annan kunskap, andra behov, annan attityd till och annan syn på undersökningsprocessen.
Demoskops utvecklar tankarna om branschen på Dagens Analys:
https://www.dagensanalys.se/2020/05/ar-du-redo-att-bli-en-insight-professional/
Ytterligare inom: Nyhet
Demoskop söker praktikanter till vårt kontor i Stockholm under vårterminen 2026
Vill du få praktisk erfarenhet av att arbeta med opinionsundersökningar och samhällsanalys? Är du intresserad av att förstå hur människor […]
Läs merKommunikationsguide 2: Undvik de 10 vanligaste misstagen i kampanjarbetet
Även erfarna marknadsförare kan hamna i fallgropar som gör att kampanjer tappar effekt. Med erfarenhet från decennier av reklammätningar har […]
Läs merStella gjorde Demoskop beroende av ai
Karin Nelsson, vd Demoskop är intervjuad i Veckans Brief om vår AI-satsning Stella Research Engine. Läs utdrag ur intervjun här: […]
Läs mer