Är du redo att bli en insight professional?
I Coronapandemins spår snabbutvecklar många företag de digitala möjligheter som funnits på ritbordet en tid. Det blir nu väldigt tydligt att det inte längre bara är marknadsundersökarna som samlar in kunskap om kunderna.
Utvecklingen med nya och fler datakällor gör att en ny roll växer fram som ofta kallas insight professional, för att använda den engelska termen. Rollen skiljer sig från den traditionella marknadsundersökaren. Hen har annan kunskap, andra behov, annan attityd till och annan syn på undersökningsprocessen.
Demoskops utvecklar tankarna om branschen på Dagens Analys:
https://www.dagensanalys.se/2020/05/ar-du-redo-att-bli-en-insight-professional/
Ytterligare inom: Nyhet
Stella gjorde Demoskop beroende av ai
Karin Nelsson, vd Demoskop är intervjuad i Veckans Brief om vår AI-satsning Stella Research Engine. Läs utdrag ur intervjun här: […]
Läs merKommunikationsguide 1: Skapa kampanjer som berör
Hur skapar man kommunikation som inte bara syns – utan också känns? Effektiv kommunikation kräver mer än kreativitet i dagens […]
Läs merSeminarium: Ett år till valet – Slaget om väljarna
Alla pratar om AI, men hur gör man det till en verklig tillgång i verksamheten? Hur skapar man insiktsdriven styrning och tar kommunikationsarbetet till nästa nivå?
Välkommen på ett frukostseminarium där Demoskop och Cloudberry Communications delar med sig av sina erfarenheter av att implementera generativ AI – från första pilottest till full integration i verksamheten.
Läs mer