Är du redo att bli en insight professional?
I Coronapandemins spår snabbutvecklar många företag de digitala möjligheter som funnits på ritbordet en tid. Det blir nu väldigt tydligt att det inte längre bara är marknadsundersökarna som samlar in kunskap om kunderna.
Utvecklingen med nya och fler datakällor gör att en ny roll växer fram som ofta kallas insight professional, för att använda den engelska termen. Rollen skiljer sig från den traditionella marknadsundersökaren. Hen har annan kunskap, andra behov, annan attityd till och annan syn på undersökningsprocessen.
Demoskops utvecklar tankarna om branschen på Dagens Analys:
https://www.dagensanalys.se/2020/05/ar-du-redo-att-bli-en-insight-professional/
Ytterligare inom: Nyhet
Boprisindikatorn september 2025
Osäkerheten tar grepp om hushållens boprisförväntningar Demoskops och SEBs Boprisindikator för september minskar med 6 enheter till 29, vilket är […]
Läs merVäljarbarometer augusti 2025
Blockskillnaden krymper något: SD ökar och V på historiskt låg nivå Stora internationella händelser fortsätter att dominera mediaflödet. Olika initiativ […]
Läs merFöretagarindikatorn augusti 2025
Enmansföretagarna tror på rejält uppsving under hösten Demoskops och SEBs Företagarindikator, som visar företagares syn på verksamheten de kommande tre […]
Läs mer