Demoskop lanserar boken: Att se människan
Demoskop lanserar boken: Att se människan som ger en inblick i Demoskops resa från 1989 till idag.
Demoskop grundades 1989 och gick samman med Inizio 2019. Vi är ett faktabaserat analysföretag som erbjuder våra kunder insikter och rekommendationer baserad på data av hög kvalitet och avancerad analys. Vi förstår människor, värderingar, attityder, åsikter och handlingar.
Vår expertis är inom samhälls- och opinionsundersökningar, arbetsliv, organisation, privatekonomi, marknad och media.
Våra kunder har komplexa utmaningar i en värld som snabbt förändras. Att analysera och förklara detta är vårt fokus.
I valet 2022 var Demoskop det institut som låg närmast valresultatet. Demoskops sista mätning två dagar innan valdagen hade en genomsnittlig avvikelse per parti på 0,4 procentenheter.
I denna skrift ger vi exempel från vår historia och gläntar på dörren till framtiden.
Ladda ner ditt exemplar nedan
Ytterligare inom: Nyhet
Demoskop söker praktikanter till vårt kontor i Stockholm under vårterminen 2026
Vill du få praktisk erfarenhet av att arbeta med opinionsundersökningar och samhällsanalys? Är du intresserad av att förstå hur människor […]
Läs merKommunikationsguide 2: Undvik de 10 vanligaste misstagen i kampanjarbetet
Även erfarna marknadsförare kan hamna i fallgropar som gör att kampanjer tappar effekt. Med erfarenhet från decennier av reklammätningar har […]
Läs merStella gjorde Demoskop beroende av ai
Karin Nelsson, vd Demoskop är intervjuad i Veckans Brief om vår AI-satsning Stella Research Engine. Läs utdrag ur intervjun här: […]
Läs mer