Demoskop lanserar boken: Att se människan
Demoskop lanserar boken: Att se människan som ger en inblick i Demoskops resa från 1989 till idag.
Demoskop grundades 1989 och gick samman med Inizio 2019. Vi är ett faktabaserat analysföretag som erbjuder våra kunder insikter och rekommendationer baserad på data av hög kvalitet och avancerad analys. Vi förstår människor, värderingar, attityder, åsikter och handlingar.
Vår expertis är inom samhälls- och opinionsundersökningar, arbetsliv, organisation, privatekonomi, marknad och media.
Våra kunder har komplexa utmaningar i en värld som snabbt förändras. Att analysera och förklara detta är vårt fokus.
I valet 2022 var Demoskop det institut som låg närmast valresultatet. Demoskops sista mätning två dagar innan valdagen hade en genomsnittlig avvikelse per parti på 0,4 procentenheter.
I denna skrift ger vi exempel från vår historia och gläntar på dörren till framtiden.
Ladda ner ditt exemplar nedan
Ytterligare inom: Nyhet
Stella gjorde Demoskop beroende av ai
Karin Nelsson, vd Demoskop är intervjuad i Veckans Brief om vår AI-satsning Stella Research Engine. Läs utdrag ur intervjun här: […]
Läs merKommunikationsguide 1: Skapa kampanjer som berör
Hur skapar man kommunikation som inte bara syns – utan också känns? Effektiv kommunikation kräver mer än kreativitet i dagens […]
Läs merSeminarium: Ett år till valet – Slaget om väljarna
Alla pratar om AI, men hur gör man det till en verklig tillgång i verksamheten? Hur skapar man insiktsdriven styrning och tar kommunikationsarbetet till nästa nivå?
Välkommen på ett frukostseminarium där Demoskop och Cloudberry Communications delar med sig av sina erfarenheter av att implementera generativ AI – från första pilottest till full integration i verksamheten.
Läs mer