

Expertområde
Varumärke & Kommunikation
Vi är din samarbetspartner från affärsmål till effekt!


- Varumärkestracking För att utvärdera varumärke och kommunikation över tid genomför vi löpande studier för våra kunder där varumärkets utveckling analyseras och hur kommunikationen understödjer denna utveckling. Trackingen samanalyseras med bland annat Google Analytics och försäljningsdata. Läs gärna mer om möjligheterna i vårt upplägg "Smart Track"
- Varumärkesundersökning Genomförs för att vid ett givet tillfälle analysera ett varumärkes styrkor och svagheter i relation till konkurrenter. Denna studie görs både B2C och B2B och har ofta ett mer strategiskt, långsiktigt syfte.
- Kampanjmätningar Inom ramen för en tracking eller enskilda projekt (Ad hoc) analyserar vi våra kunders kommunikativa insatser. Detta inbegriper reklam, PR, sociala medier, eller den egna kommunikation och kan göras oavsett val av mediekanal. Huvudsyftet med dessa mätningar är oftast att utvärdera effekt, dvs. påverkan på varumärket alternativ en mer taktisk effekt som försäljning, besök på hemsidan eller i butik.
- Konceptstudier Genomförs för att utvärdera olika typer av koncept, tex kommunikativa koncept eller produktrelaterade.
Vi har ett holistiskt perspektiv
Vårt mål är att alltid kombinera analyser av våra undersökningar med annan relevant data som t.ex. medieinvesteringar, försäljningsdata och Google Analytics för att skapa ett helhetsperspektiv av strategiska beslutsunderlag för våra uppdragsgivares affär och kommunikation. Några exempel på dessa analyser är





Kontaktpersoner
Peter Bryngelson


Head of Brand & Communication Research
Varumärke och kommunikation, B2C och B2B, produkt- och konceptstudier och medierelaterade undersökningar.
Erik Berling


Senior Consultant
Varumärke och kommunikation, kundundersökningar, affärsrådgivning
Magnus Klockare Rossby


Senior Analyst
Varumärke och kommunikation, kampanjmätningar, affärsrådgivning