Att navigera sitt varumärke genom det alltmer diversifierade medielandskapet är en allt större utmaning för företag och organisationer. Här spelar kunskap om målgrupp, kanaler och effekten av olika kommunikationsinsatser en central roll. Demoskop har en specifik kompetens avseende de digitala kommunikationskanalerna som har blivit en allt viktigare del i medieplaneringen.
Vad vi gör:
För att möta informationsbehoven har Demoskop ett antal analysverktyg, men lika viktigt är att förstå kundens specifika situation. Vi eftersträvar alltid en holistisk ansats i våra analyser vilket innebär att information om medieinvesteringar, digital kommunikation, PR, försäljningsstatisk mm inkluderas i analysen. Det är vår uppgift att förstå kundens situation, analysera tillgänglig information, ge svar på nya frågor och ta fram ett underlag som hjälper kunden i det strategiska och operativa arbetet.
Varumärke och kommunikation, B2C och B2B, produkt- och konceptstudier och medierelaterade undersökningar.
Telefon: +46 73 522 55 50
E-post peter.bryngelson@demoskop.se
Fler medarbetare »Varumärke och kommunikation, läsvärdesmätningar, kundundersökningar, segmenteringar, arketypsbeskrivningar, business to business-undersökningar, kvalitativa intervjuer med professionella målgrupper
Telefon: +46 735 22 55 18
E-post carin.wegenius@demoskop.se
Fler medarbetare »Marknadskartläggning, utvärdering av kommunal service, kundnöjdhetsfrågor, underlag för opinionsbildning, läsarundersökningar
Telefon: +46 735 22 55 31
E-post peter.rosin@demoskop.se
Fler medarbetare »Varumärke och kommunikation, kundundersökningar, affärsrådgivning
Telefon: +46 73 522 55 52
E-post erik.berling@demoskop.se
Fler medarbetare »