Dina aktiviteter i Almedalen

Publicerat av
maj 14, 2012

Almedalsveckan närmar sig med stormsteg. Bland många av våra kunder är aktivitetsnivån hög såväl före som under veckan. Bokningar ska göras, argumentation ska underbyggas och presentationer förberedas.
I det sammanhanget spelar ofta intervjubaserade studier en central roll. Genom våra verktyg och databaser kan vi ge dig snabb och enkel access till såväl allmänheten som till beslutsfattare eller andra grupper som är viktiga för din verksamhet.
Demoskop har mångårig erfarenhet av undersökningar som ger ny kunskap och kan användas i opinionsbildande syfte. Vi vet hur man utformar relevanta frågor utifrån kundernas behov, och hur man analyserar och presenterar resultaten.
Lösningen är inte alltid en ny undersökning. Vi kan också hjälpa dig att skapa ny information genom redan befintlig data, exempelvis i vår omfattande och kontinuerliga värderings- och livsstilsdatabas.
·         I DemoskopPanelen får över 3 000 personer årligen svara på uppemot 2000 frågor om alltifrån hur ofta och vilka program de ser på TV till vad de anser om kärnkraften. Detta ger ett unikt verktyg för fördjupad analys av attityder och värderingar och jämförelser över tiden. På uppdrag av Skatteverket analyserades exempelvis allmänhetens förändrade inställning till svartarbete mellan 2005 och 2011.
·         Genom återkommande månatliga mätningar i vår webbuss upptäcktes varför förtroendet för Socialdemokraterna snabbt ökade efter en lång tids försprång för Alliansen.
·         Varje månad genomförs 1000 telefonintervjuer i vår omnibus.
·         Ett exempel på en snabb mätning om aktuella händelser är undersökningen om partiledardebatten den 6 maj.
Tveka inte att höra av dig för en diskussion om hur vi kan bistå dig med dina informationsbehov.
Vi kommer finnas på plats under hela Almedalsveckan. Möjligen träffas vi där?

Dela: