DemoskopPanelen 2009
Nu har 2009 års DemoskopPanel genomförts. DemoskopPanelen är en omfattande och unik databas med möjligheter för fördjupad analys.
I databasen finns intervjuer med cirka 2 500 personer som besvarat uppemot 2 000 frågor. Inom ramen för panelen finns bland annat information om:
- Intressen
- Värderingar
- Konsumtion
- Mediekonsumtion
- Vanor
- Matvanor
- Motion och hälsa
- Politiska uppfattningar
- Känslor
- Uppfattningar om reklam
- Syn på näringsliv och företagande
- Pensionssparande
- Attityder till varumärken
- Förtroende för olika institutioner
- Etc.
Genom DemoskopPanelens mycket omfattande underlag genomför vi värderingskartläggningar, segmenteringar och djuplodande analyser kring olika grupperingar i samhället. Bland uppdragsgivarna återfinns ett flertal större aktörer, både kommersiella och samhällsorienterade.
Exempel på uppdrag:
- Väljarnas val värderingsgruppernas uppfattningar i olika samhällsfrågor
- Nyetablering på högteknologisk marknad underlag för beslut om produktutformning, prissättning, distribution, marknadskommunikation
- Kartläggning av målgrupp för DR-aktiviteter detaljerad beskrivning av potentiella köpare, underlag för kommunikation och erbjudande
- Livsåskådningsanalys rättsmedvetande, religiositet, tolerans, frågor om liv och död etc.
- Underlag för partistrategiskt arbete djupgående analys av väljarna
- Framtidens bankmarknad krav och önskemål på framtidens bankmarknad
- Svartarbete omfattning, attityder, identifiering av kategorier med olika förhållningssätt
- Utveckling av detaljhandelskedja konkurrentjämförelser, målgruppsbeskrivningar, kunderbjudande
- Näringslivsvärderingar etablering av värderingsmodell utifrån synen på näringsliv och företagande
För intresse av veta mer kontakta Anders Linholm, 0735-225536 eller Annette Selberg 0735-225516