DemoskopPanelen 2009

Publicerat av
februari 5, 2009

Nu har 2009 års DemoskopPanel genomförts. DemoskopPanelen är en omfattande och unik databas med möjligheter för fördjupad analys.
I databasen finns intervjuer med cirka 2 500 personer som besvarat uppemot 2 000 frågor. Inom ramen för panelen finns bland annat information om:

  • Intressen
  • Värderingar
  • Konsumtion
  • Mediekonsumtion
  • Vanor
  • Matvanor
  • Motion och hälsa
  • Politiska uppfattningar
  • Känslor
  • Uppfattningar om reklam
  • Syn på näringsliv och företagande
  • Pensionssparande
  • Attityder till varumärken
  • Förtroende för olika institutioner
  • Etc.

Genom DemoskopPanelens mycket omfattande underlag genomför vi värderingskartläggningar, segmenteringar och djuplodande analyser kring olika grupperingar i samhället. Bland uppdragsgivarna återfinns ett flertal större aktörer, både kommersiella och samhällsorienterade.
Exempel på uppdrag:

  • Väljarnas val värderingsgruppernas uppfattningar i olika samhällsfrågor
  • Nyetablering på högteknologisk marknad underlag för beslut om produktutformning, prissättning, distribution, marknadskommunikation
  • Kartläggning av målgrupp för DR-aktiviteter detaljerad beskrivning av potentiella köpare, underlag för kommunikation och erbjudande
  • Livsåskådningsanalys rättsmedvetande, religiositet, tolerans, frågor om liv och död etc.
  • Underlag för partistrategiskt arbete djupgående analys av väljarna
  • Framtidens bankmarknad krav och önskemål på framtidens bankmarknad
  • Svartarbete omfattning, attityder, identifiering av kategorier med olika förhållningssätt
  • Utveckling av detaljhandelskedja konkurrentjämförelser, målgruppsbeskrivningar, kunderbjudande
  • Näringslivsvärderingar etablering av värderingsmodell utifrån synen på näringsliv och företagande

För intresse av veta mer kontakta Anders Linholm, 0735-225536 eller Annette Selberg 0735-225516

Dela: