Demoskop satsar på utvecklade varumärkestjänster

Publicerat av
november 21, 2013

Medielandskapet och kommunikationsmönstren förändras. Insikter och förståelse för varumärkeskonskvenserna är därför avgörande framgångsfaktorer.
Analysföretaget Demoskop erbjuder nu utvecklade tjänster för att bättre bistå med insikter i varumärkesstrategiska frågor. Plattformen för arbetet är lång erfarenhet av tracking för några av de största varumärkena, systematiserade kontinuerliga effektmätningar samt omfattande värderings- och livsstilsstudier.
En viktig utgångspunkt för arbetet är att förstå betydelsen av företagens och varumärkenas hela kontaktyta. Traditionell tracking har ibland isolerats till att följa enbart marknadskommunikation och PR, men bilden är mer komplex än så.
De viktigaste delarna i vårt analysarbete inom varumärkesområdet är:

  • Varumärkespositionering
  • Fördjupad målgruppsanalys
  • Erbjudandet och köpprocessen

För satsningen på varumärkesfrågorna har Demoskop rekryterat Marianne Lilius som har mångårig erfarenhet av strategisk varumärkes- och affärsutveckling. Marianne har arbetat med varumärken och kommunikation i över tjugo år. Hon var delaktig i uppbyggnaden av Esselte Videos verksamhet i Finland. Därefter har Marianne fortsatt sin karriär inom reklam, design och varumärken på flera internationella byråer. Hon kommer närmast från varumärkesbyrån BlueCarrot där hon arbetat som Senior Advisor.

Marianne Lilius:

– Jag  är otroligt stolt över att ha fått förtroendet att fortsätta utvecklingen av Demoskops erbjudande inom varumärke och kommunikation. Demoskop är ett starkt och välkänt  varumärke med en solid bas att bygga vidare på.
Demoskops VD, Anders Lindholm:
–  Mariannes insikter och erfarenheter och Demoskops genuina analytiska förmåga utgör en mycket stark kombination på marknaden.
 
För eventuella frågor kontakta:
marianne.lilius@demoskop.se, tel 070-673 96 97
anders.lindholm@demoskop.se, tel 0735-22 55 36

Dela: