Demoskop och Penetrace inleder samarbete för ökad affärsnytta

Publicerat av
november 15, 2021

Demoskop inleder ett samarbete med Penetrace med fokus på den nordiska marknaden. Kombinationen av marketing intelligence teknologi, marknadsförståelse och rådgivning bidrar till ökad affärsnytta för kunderna.

I en snabbt föränderlig värld där synen på ett varumärke kan skifta snabbt, ökad tillgång till data och det faktum att det är svårare att nå igenom bruset blir behovet av relevanta insikter större.

Affärsbeslut fattas idag löpande och det råder ingen brist på data. Utmaningen är att avgöra vilka dataunderlag som är relevanta och hur olika handlingsalternativ påverkar affären. Penetrace marketing intelligence plattform bidrar till att strukturera data löpande. Demoskop har analys- och rådgivningskompetensen att sortera vilken data som är relevant och hur olika beslut kan påverka. Denna insikt är grunden för samarbetet.

Demoskop är ett av Sveriges ledande analysföretag och Penetrace har en marknadsledande ställning i Norden när det gäller marketing intelligence. Gemensamt siktar företagen på ett nordiskt erbjudande.

”Vi har sneglat med beundran på Penetrace lösningar och sätt att arbeta i flera år. Under en tid har vi arbetat tillsammans bakom kulisserna och det känns väldigt roligt att äntligen kunna berätta för marknaden hur vi kan bidra till ett bättre affärsbeslut”, säger Karin Nelsson, vd för Demoskop.

”Vi är ett team som arbetar med kompetenta konsulter i många länder. Det har tagit oss 5 år att hitta en partner i Sverige som menar allvar med att koppla samman analys och teknologi för att nå affärsmål för sina kunder. Vi ser fram emot att skapa kundvärde tillsammans med Demoskop i många år framöver”, säger Henning Tunsli, vd för Penetrace.

”Det känns väldigt roligt att nu kunna berätta om samarbetet. Vi har arbetat tillsammans en tid och kunnat se hur vi stärker och utvecklar våra kunders affär. Dessutom trivs vi tillsammans”, säger Peter Bryngelson, Head of Brand & Communication research Demoskop

Som en del i lanseringen av samarbetet så hölls ett gemensamt frukostseminarium i torsdags där vi berättade om respektive företags möjligheter. Temat var affärsrelaterade analyser av varumärkestrackingar och medverkade gjorde även Teresa Hedlund, marknadschef för Allente i Sverige och Finland, som berättade hur vi arbetar tillsammans kring affärsnyttan med trackingen för dem.

Dela: