De stora koncernerna – Mediehus byggda av insikter och data
Många nordiska medievarumärken ingår i någon av regionens stora mediekoncerner. Hur tänker en sådan? I kölvattnet av de senaste decenniernas strukturomvandling har frågan blivit brännande. Kanske är det inte bara storleken som skiljer dagens koncerner från mindre mediehus. En avgörande strategisk framgångsfaktor finns i synen på kunskap och data. Det är med insikter och data i centrum som de hittills resultatstarka mediekoncernerna tar sig den alltmer utmanande framtiden an.
Läs Anders Lithners artikel i Nordicom Information 38
Ytterligare inom: Publikationer
UngInsikt – Hitta hem, men hur? Oktober 2024
Ny släpper vi den senaste rapport från Demoskop och Mecenat om studenter! Varje kvartal tar Demoskop och Mecenat tempen på […]
Läs merNy rapport från Demoskop och Mecenat om studenter! Juni 2024
Varje kvartal tar Demoskop och Mecenat tempen på Sveriges studenter och undersöker deras åsikter i relevanta ämnen. Nu släpps den […]
Läs merAI och Stella
Textanalys, tidsserieanalys, grafik, storytelling, bildgenerering, frågeformulär, syntax, fokusgrupper, kvalitetskontroller… På Demoskop genomsyrar AI flera processer vi arbetar med. Stella är […]
Läs mer