Sveriges Annonsörers Expertteam Mediekvalité, i vilket Demoskops Peter Bryngelsons ingår i, tog i början av året fram en guide om digital annonsering i syfte att ge annonsörer en större förståelse för de digitala medieköpen. Förra veckan vann guiden priset ”WFA President’s Award” på Global Marketer Week i Lissabon, en årlig konferens som arrangeras av World Federation of Advertisers (WFA).
WFA är en moderorganisation för alla annonsörorganisationer världen över och en intresseorganisation för världens 100 största annonsörer. Varje år arrangerar organisationen Global Marketer Week och i torsdags korades vinnarna av WFA:s President’s Award 2019. Bland inkomna bidrag världen över vann Sveriges Annonsörers ”Guide för digital annonsering”.
Peter Bryngelson, Head of Brand & Communication Research på Demoskop:
– Idag står den digitala annonsmarknaden i Sverige för mer än hälften av de totala medieinvesteringarna, hela 20 miljarder kronor läggs på digital annonsering. Samtidigt blir det svårare och mer komplext som annonsör att förstå marknadens utveckling. Syftet med denna guide som Sveriges Annonsörers expertteam har tagit fram är att förklara och förenkla för annonsörer inom digital kommunikation. Fantastiskt kul att arbetet uppmärksammas i och med detta pris från WFA! Det bekräftar det behov som finns av ökad förståelse och transparens inom branschen.
Klicka här för att läsa mer och ladda ner guiden.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.