Demoskop med i 100-wattsjuryn
”Känns mycket kul och spännande att återigen få sitta i juryn för 100-wattaren! Jag har alltid tyckt att 100-wattaren är en mycket relevant tävling med sitt fokus på effekt. Extra kul är därför det nya tävlingsformuläret som införts för att öka vår möjlighet till att bedöma just effekten. Sen känns gruppen ”Framsiktigt” jag är med i som en mycket spännande kategori med dess fokus på nytänk och användande av ny teknik!” Säger Peter Bryngelson som är Head of Brand & Communication research på Demoskop
I dag, den 16 september, öppnar nya 100-wattaren 2020 för inlämning av tävlingsbidrag. I samband med öppnandet offentliggörs också årets jury som består av 70 branschexperter från annonsörer, reklambyråer, mediebyråer och undersökningsföretag. Tillsammans ska juryn granska bidrag och kora de kommunikationsinsatser som gett bäst effekt.
100-wattaren har funnits sedan 1990 och belönar kreativ kommunikation som gett effekt. Bland förra årets vinnare hittar vi annonsörer som Klarna, Sandvik, Blocket, Apoteket, Stockholms Stadsmission, McDonald´s Sverige, Försvarsmakten och Oddset Svenska Spel Sport & Casino.
Läs gärna mer här och anmäl ert bidrag
här
Ytterligare inom: Nyhet
Väljarbarometer mars 2024
Gapet mellan blocken minskar och Centerpartiet ligger på lägsta nivån sedan tio år Sedan den förra väljarbarometern har Sverige blivit […]
Läs merNy rapport från Demoskop och Mecenat om studenter!
En gång i kvartalet tar Demoskop och Mecenat tempen på Sveriges studenter och undersöker deras åsikter i relevanta ämnen. Nu […]
Läs merBoprisindikatorn mars 2024
Hushållens boprisförväntningar stärks ytterligare Demoskops och SEBs Boprisindikator ökar med 7 enheter i mars, från plus 25 till plus 32. […]
Läs mer